Welkom bij Gezondheidscentrum Therapeuticum Aurum

Bezoek onze volledige website op: www.therapeuticumaurum.nl

Contactgegevens:

Frits de Zwerverhove 1
2717 TP Zoetermeer
zie: Routebeschrijving  

 

Noodlijn 8 – 17 uur
079-351 23 94

Uitsluitend voor spoedgevallen 
tijdens kantoortijden, in T. Aurum

Noodlijn 17 – 8 uur
079-343 16 00

Uitsluitend voor spoedgevallen 
na kantoortijden,
op de Huisartsenpost (HAP)

Huisartsen

Dhr. Ephraïm 079-3212368
Mw. Schneider 079-3510607
Mw. vd Schuit 079-3511730

Therapieën en overigen

Diëtist Dieettherapie: 06-11260840
Diëtist Nutrivitaal: 06-48889090
Euritmietherapie 079-3217903
Fysiotherapie 079-3219172
Gesprekstherapie & coaching
Internist dr Tusenius 030-2282622
Kunstzinn. therapie 079-3217258
Muziektherapie 079-3217903
Osteopathie 06-30865062
Spraaktherapie 015-2620246
Uitwendige therapie 079-3219172
Verloskundigen 079-3217172

Klachten

Elke dag doen hulpverleners hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Daarbij gaan veel dingen goed, maar soms kan er ook eens iets fout gaan. Wanneer er naar uw mening iets niet goed gegaan is of u bent ontevreden over de werkwijze, is het belangrijk dat u dat laat weten.

Zorg verlenen is een kwestie van vertrouwen. Een kwestie ook van goede samenwerking tussen uw hulpverlener, diens medewerkers en u als patiënt. Als dat vertrouwen geschaad is, wil de hulpverlener het graag herstellen. Een klacht is een kans om te leren en de dienstverlening te verbeteren. 

Misschien bent u ontevreden over de medische behandeling of u vindt dat een hulpverlener of een andere medewerker een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend. Uw huisarts, uw apotheker of een andere hulpverlener hoort  graag wat u dwars zit. 
 

Eerst praten
Vindt u dat een hulpverlener of medewerker u onrechtvaardig heeft behandeld, een fout heeft gemaakt of u onheus heeft bejegend? Blijf er niet mee rondlopen. Bespreek uw klacht met die hulpverlener zelf. Vaak geeft zo’n gesprek voldoende wederzijds begrip om weer samen verder te kunnen. U vindt de adresgegevens van uw hulpverleners eenvoudig op de homepage van zoetermeergezond.nl onder 'zoek uw hulpverlener'.

 

Uw klacht schriftelijk indienen
Wilt u niet rechtstreeks zelf de hulpverlener of medewerker benaderen? En betreft uw klacht
een huisarts of een medewerker van een huisartspraktijk in Zoetermeer/Benthuizen of de Huisartsenpost Zoetermeer?

U kunt uw klacht dan schriftelijk kenbaar maken en sturen naar:
 

Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ),
 t.a.v. Klachtopvang,
Croesinckplein 24-26, 2722 EA Zoetermeer
 

of per e-mail zenden aan klacht@sgzoetermeer.nl

 

Beschrijf uw klacht in uw eigen woorden: over wie heeft u een klacht, wat is uw klacht en wat zou u willen dat er gebeurt om uw klacht 'uit de wereld te helpen'. Hierbij is het handig uw geboortedatum of de geboortedatum van de betreffende patiënt door te geven over wie de klacht gaat. Lees de folder 'Een klacht over onze zorg? Blijf er niet mee lopen!
 

Andere hulpverleners dan hierboven vermeld, zoals bijvoorbeeld apothekers (ook in de dienstapotheek), diëtisten, podotherapeuten, optometristen, specialist(en) in het ziekenhuis, fysiotherapeuten of oefentherapeuten, hebben hun eigen klachtenregeling, die u in de regel op hun website kunt vinden.
 

Klachtenfunctionaris

Levert een gesprek met de betreffende hulpverlener of medewerker niet voldoende op of wilt u geen gesprek aangaan? Dan is het mogelijk een beroep te doen op de ondersteuning van een onafhankelijk klachtenfunctionaris van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl) voor de huisartsen en medewerkers van huisartsenpraktijken in Zoetermeer/Benthuizen en de Huisartsenpost Zoetermeer. U kunt dit ook nalezen in de volledige klachtenregeling. De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HuisartsenKring Haaglanden [1].

Een klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft geen oordeel. Hij of zij is onafhankelijk. Alles wat u aan deze persoon vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan bemiddelen en zoekt samen met u naar een oplossing.

Geschillencommissie

Kunt u zich niet kunt vinden in de uitkomst van de klachtbehandeling met de onafhankelijk klachtenfunctionaris van de SKGE of bent u van mening dat de klacht niet is opgelost? Dan is er sprake van een geschil. U kunt het geschil dan schriftelijk voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (www.skge.nl).

 

 


[1]  De huisartsen Visser, Meijers, Cornelissen en Hanselaar uit Groepspraktijk Dorpsstraat vallen onder een andere klachtenregeling en klachtenfunctionaris, te weten die van de HKH tel 070-3029821, info@kringhaaglanden.nl